SEO działania poza stroną: link building

linkownie

Link Building, czyli inaczej budowa linkowania to jeden z podstawowych sposobów skutecznego pozycjonowania stron internetowych w wynikach wyszukiwania Google. Polega on – jak sama nazwa wskazuje – na zdobywaniu linków internetowych prowadzących do konkretnej strony. Nie jest to z pewnością jednorazowa czynność, ale cały proces mający na celu zachęcenie innych użytkowników Internetu, aby na swoich witrynach umieszczali linki do naszej strony (linklink baiting) lub samodzielne zamieszczanie odnośników na wartościowych serwisach. Dzięki dobremu profilowi linków roboty sieciowe postrzegają stronę internetową jako bardziej wartościową, a tym samym umieszczają wyżej na liście wyszukiwania. Im wyższa pozycja w rankingu, tym większe prawdopodobieństwo, że naszą stronę odwiedzać będą liczni internauci, co może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży oferowanych przez nas produktów.

Link Building – po pierwsze opracuj dobrą strategię

Link to inaczej odsyłacz, który po kliknięciu przekierowuje nas na inną stronę. Może on być powiązany z fragmentem tekstu (anchor tekst), ale również występować jako adres URL, bądź stanowić element graficzny. Ponieważ Link Building odgrywa dużą rolę w pozycjonowaniu strony, warto postarać się, aby zdobywane linki pochodziły z różnych źródeł. Jakich? Jednym z nich są różnego rodzaju katalogi – SEO katalogi, katalogi firm – jest to dobre rozwiązanie dla firm, które obok samego linku do strony umieścić mogą również dane kontaktowe. Przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na zakładanie blogów firmowych, gdzie wpisy oprócz praktycznych porad dla klientów zawierają również linki do konkretnej strony. Precle, czyli presell pages to z kolei katalogi, na których umieszczane są teksty ze słowami kluczowymi. Nie warto jednak przesadzać z ilością fraz, bo taki tekst wygląda mało naturalnie i może odstraszyć czytelników, zamiast ich zachęcić. Obecnie taka strategia uznawana jest za mało skuteczną, ponieważ roboty sieciowe jako bardziej wartościowe traktują dłuższe i oryginalne teksty, niż kilkuzdaniowe notatki.

Systematyczne zdobywanie linków – link building dedykowany

Skuteczny Link Building opiera się na systematyczności w działaniu. „Łowienie linków” ułatwi prowadzenie bloga firmowego. Ciekawe artykuły i infografiki, przydatne poradniki, czy raporty mogą skutecznie zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzenia naszej strony i podzielenie się informacją w social mediach lub odwołaniu w artykule na blogu odwiedzającego. Zdobyte w ten sposób linki, są wartościowe ponieważ pochodzą z powiązanych tematycznie stron, co również wpływa na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Do dywersyfikacji profilu linków będą przydatne wspomniane już katalogi, portale społecznościowe, oraz fora internetowe, które dodatkowo pomogą zbudować pozytywny wizerunek firmy i przedstawić ją w roli eksperta danej dziedziny. Zdobywanie linków to z pewnością długotrwały proces, jednak poświęcony czas z pewnością się opłaci, bo dzięki niemu możemy zwiększyć ruch na naszej stronie jednocześnie zapewniając sobie większy sukces finansowy.

Nie wiesz jak pozyskiwać mocne linki? Skontaktuj się z nami

Wielu przedsiębiorców nie docenia możliwości jakie daje Link Building. Zdarza się również, że niektórym firmom brakuje czasu na zajmowanie się tego typu działaniami. W takiej sytuacji warto rozważyć możliwość skorzystania z usług Link Buildingu. Nasi specjaliści od działań SEO zajmują się pozyskiwaniem wartościowych linków ze stron powiązanych tematycznie, co gwarantuje większą skuteczność w pozycjonowaniu strony. Jeśli chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie i zależy Ci na profesjonalnych usługach Link Buildingu, skontaktuj się z nami – z pewnością pomożemy Ci zdobyć ten cel.