Reklama w Czechach

reklama w czechach

Internet daje niezwykle duże możliwości swoim użytkownikom – dotyczy to nie tylko zdobywania wiedzy o świecie, ale również nowych klientów. Dlatego też reklama w Czechach interesuje coraz większą liczbę przedsiębiorców pragnących poszerzać rynek odbiorców o inne kraje. Wśród naszych południowych sąsiadów dużą popularnością cieszy się z pewnością wyszukiwarka seznam.cz. Korzystają z niej głównie osoby od 35 roku życia w górę, zaś nieco młodsi internauci z Czech wybierają goolge.cz.

Niewielka odległość od naszego kraju oraz fakt, że Czechy zajmują trzecią pozycję na liście naszych partnerów handlowych sprawia, że warto zastanowić się nad reklamą w czeskim Internecie.

Reklama w Czechach wybierz swój target

Przedsiębiorcy, którzy swoja ofertę kierują przede wszystkim do osób młodych, powinni rozważyć reklamowanie się za pomocą Google.cz, a w kampanii promocyjnej z pewnością pomoże AdWords. Jest to reklama w wyszukiwarce Google wyświetlana nad wynikami wyszukiwania oraz po prawej stronie listy. Dlaczego warto skorzystać właśnie z AdWords? Reklama powiązana jest z określonymi słowami kluczowymi, stąd też istnieje większa szansa, że dotrze ona do osób zainteresowanych, co z pewnością zwiększyć może skuteczność takiej formy promocji. Uruchomienie samej kampanii zazwyczaj nie wiąże się z większymi trudnościami, jednak panel zarządzania reklamami jest dosyć rozbudowany, stąd też jej obsługa może zająć sporo czasu niedoświadczonym użytkownikom. W takiej sytuacji warto powierzyć obsługę kampanii doświadczonym firmom, które nie tylko przygotują teksty reklamowe w języku czeskim, ale również zajmą się optymalizacją stron.

Reklamy w Czechach na lokalnej wyszukiwarce – Seznam.cz

Obok Google w świadomości Czechów silnie zakorzeniła się wyszukiwarka seznam.cz, działająca tylko w tym jednym kraju. Trzeba jednak wiedzieć, że korzystają z niej głównie osoby po 35 roku życia, dlatego jeśli ta grupa wiekowa stanowi odbiorców naszych produktów, warto ten fakt wykorzystać w swojej kampanii reklamowej. Podobnie jak Google, również Seznam ma swój własny program marketingowy, czyli Sklik. Działa on podobnie do AdWords, a więc umieszcza linki do reklamowanych produktów przy wynikach wyszukiwania. Chociaż mogłoby się wydawać, że Seznam działające wyłącznie na lokalnym rynku ma mniejszy zasięg od popularnego Google, to w rzeczywistości umożliwia dotarcie do wielu internautów.
Mogłoby się wydawać, że reklama w Czechach to jedyny sposób, aby sprzedawać za południową granicą nasze produkty, istnieje jednak jeszcze jeden ważny element, który może zapewnić sukces. Czesi chętnie korzystają z możliwości kupowania przez Internet, ale raczej nie interesują ich aukcje internetowe. Prawdopodobnie właśnie z tego powodu bardzo często podjęcie decyzji o zakupie poprzedzają porównaniem cen. Jeśli więc zależy nam na zwiększeniu zainteresowania naszymi produktami, sklep internetowy warto podpiąć np do zbozi.cz, czyli porównywarki cenowej wyszukiwarki Seznam.

Czechy znajdują się wysoko na liście odbiorców produkowanych w Polsce towarów – nasi południowi sąsiedzi chętnie kupują meble, odzież, żywność, oraz inne produkty, a eksport do Czech stale wzrasta. Przewiduje się nawet, że w ciągu kilku lat kraj ten zajmie drugie miejsce, jeśli chodzi o państwa wybierające najchętniej polskie produkty. Z tych powodów odpowiednia reklama i skuteczne pozycjonowanie stron firmowych w czeskim Internecie może doskonale sprawdzić się jako metoda promocji polskich marek za południową granicą.