Optymalizacja strony internetowej SEO

optymalizacja strony internetowej

Najbardziej nawet ciekawa witryna nie zainteresuje internautów, jeśli nie będą oni mogli jej znaleźć. Optymalizacja strony internetowej to działania dotyczące jej treści i budowy, które mają sprawić, że adres jest postrzegany jako bardziej wartościowy przez roboty sieciowe, a tym samym znajduje się wyżej w rankingu wyszukiwania. Lepsza pozycja witryny na tej liście oznacza większe zainteresowanie wśród odbiorców, stąd optymalizacja może przyczynić się do sukcesu marketingowego firmy.

 

Optymalizacja strony internetowej – zadbaj o wygodę użytkownika

Strona internetowa, która jest czytelna z pewnością przyciągnie większą liczbę internautów. Mało intuicyjne menu, czy trudności w odszukaniu interesującej czytelnika informacji mogą go zniechęcić, a tym samym sprawić, że szybko opuści on witrynę. Co jeszcze można zmienić w zauważalny przez odbiorcę sposób? Z pewnością takim elementem będą umieszczane na stronie treści. Roboty sieciowe za bardziej wartościowe postrzegają teksty unikatowe, stąd kopiowanie artykułów nie przyniesie zamierzonego skutku. Oczywiście dla czytelnika największe znaczenie ma jakość merytoryczna, jednak zbity blok tekstu może go zniechęcić do szczegółowego zapoznania się z treścią. Dlatego też oprócz dbałości o oryginalne i ciekawe artykuły, należy zwrócić uwagę również na elementy ułatwiające ich przyswajanie.

Na czytelność strony wpływ mają umieszczane nagłówki, oraz wyróżnienia uzyskane za pomocą pogrubionego tekstu lub zapisania go kursywą.

Optymalizacja strony internetowej uwzględnia również takie elementy jak słowa kluczowe umożliwiające pozycjonowanie witryny. Dobierając frazy nie można jednak przesadzać z ich ilością, bo odbiorca odniesie wrażenie chaosu.

Wszystkie te elementy i odpowiednie ich rozmieszczenie decydują o tzw. user experience, czyli odbiorze strony przez czytelników, który z zasady powinien dostarczać pozytywnych wrażeń. Im bardziej funkcjonalna, czytelna i użyteczna witryna, tym zazwyczaj większa liczba osób ją odwiedza.

Dyskretna optymalizacja strony internetowej

O tym, czy konkretną stronę łatwo będzie odnaleźć w sieci decyduje szereg elementów, na które zwykły użytkownik Internetu rzadko zwraca uwagę. Należą do nich z pewnością tagi, czyli znaczniki w nagłówku dokumentu, które są używane do opisu jego zawartości podczas tworzenia stron internetowych w formacie HTML. Jednym z najbardziej znaczących tagów wpływających na wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwarki jest określający tytuł witryny oraz jej podstron. Dlaczego ma tak duże znacznie? Po pierwsze to właśnie na jego podstawie roboty sieciowe oceniają tematykę strony, a po drugie jest on wyświetlany w wynikach wyszukiwania. Warto umieścić w nim słowo kluczowe oddające tematykę strony, a także – nazwę firmy. Wbrew pozorom istotne znaczenie ma również opis strony, czyli meta tag. Chociaż nie wpływa on na zajmowaną przez stronę pozycję na liście wyszukiwania, to może zwiększyć liczbę odwiedzin. Jeśli więc witryna znajdująca się na piątej pozycji będzie miała opis skutecznie przyciągający uwagę, istnieje większe prawdopodobieństwo, że właśnie nią zainteresują się internauci.

Optymalizacja strony internetowej z pewnością wpływa na liczbę odwiedzin, dlatego powinni nad taką możliwością zastanowić się przedsiębiorcy, którym zależy na dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów. Jeśli zostanie ona wykonana przez specjalistów, roboty sieciowe umieszczą jej adres wysoko na liście wyszukiwania, a sama strona będzie przyjazna dla użytkowników, co z pewnością wspomaga budowanie wizerunku marki. Jeśli szukasz sposobu, aby zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność oferowanych produktów, chętnie zajmiemy się optymalizacją Twojej strony internetowej. Zapraszamy do kontaktu