biuro@zenjo.pl

600 759 357

Kampanie AdWords, remarketing w google

Kwiecień 2, 2016

Przedsiębiorcy coraz wyraźniej dostrzegają korzyści wykorzystania takich internetowych programów, jak np. kampanie AdWords. Ze względu na to, że użytkowników sieci przybywa, a Google należy do najbardziej popularnych wyszukiwarek świata, warto postawić na promocję swojej marki za jej pomocą. AdWords to płatny program reklamowy Google, dzięki któremu możliwe jest wyświetlanie reklamy w ramach wyników wyszukiwania przeglądarki, a także na stronach współpracujących z Google.

google adwords

Zazwyczaj sponsorowane linki pojawiają się nad listą wyników, lub po jej prawej stronie. Wiele firm wykorzystuje również remarketing, co najprościej tłumacząc polega na wyświetlaniu reklam internautom, którzy już odwiedzili ich stronę internetową.

Kampanie AdWords – jakie są ich największe zalety?

AdWords umieszcza reklamę na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google, po wpisaniu odpowiednich słów kluczowych. Dzięki temu link sponsorowany jest doskonale widoczny, a tym samym z pewnością użytkownik sieci go nie przeoczy. AdWords wyświetla konkretne reklamy zależnie od wpisanej w wyszukiwarkę frazy. W praktyce oznacza to, że link sponsorowany pojawiający się obok listy Google, zobaczą wyłącznie internauci zainteresowani powiązanym zagadnieniem, dzięki czemu reklama trafia do wybranych osób. Warto również wspomnieć, że kampanie AdWords mogą być dobrym rozwiązaniem w przypadku firmy nie dysponujących zbyt dużym budżetem na cele marketingowe. Użytkownik programu płaci wyłącznie za te reklamy, których obecność zaowocowała kliknięciem w link przez Internautów. Jest to tzw. system „cost per clik” (CPC). Koszt kampanii AdWords zależy więc od jej skuteczności, a sam reklamodawca ma wgląd w jej przebieg oraz aktywność klientów zainteresowanych ofertą.

Kampanie AdWords nie tylko w Polsce

adword za granicąGoogle należy do najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych na świecie, dlatego kampanie AdWords przeprowadzane poza granicami naszego kraju mogą zainteresować przedsiębiorców pragnących poszerzyć rynek odbiorców. Internet to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów, aby dotrzeć do dużej grupy osób w krótkim czasie bez konieczności ponoszenia znacznego wysiłku. Jest to możliwe właśnie dzięki programowi AdWords. Korzystając z niego reklamodawcy określają kraj, w jakim wyświetlane mają być linki do ich strony, ale także język, którym posługują się potencjalni odbiorcy. Decydując się na takie rozwiązanie musimy pamiętać aby ustawiona strona docelowa napisana była w tym samym języku, co tekst reklamy. Dotyczy to również słów kluczowych. Dlatego też w sytuacji, kiedy chcemy rozszerzyć swoją działalność na zagraniczne rynki, warto skorzystać z pomocy kogoś, kto biegle posługuje się językiem kraju będącego naszym celem. Dzięki temu zyskamy pewność, że wybrane frazy są precyzyjne i różnorodne, co przekłada się na większą liczbę kliknięć oraz niższe stawki CPC, a zarazem umożliwia zdobywanie kolejnych klientów mniejszym kosztem.

Zalety remarketingu

google remarketingRemarketing należy obecnie do najskuteczniejszych sposobów na zareklamowanie swojej firmy. Umożliwia on dotarcie do określonej grupy osób, które już kiedyś odwiedziły nasz sklep, dodały produkt do koszyka, ale z różnych powodów nie sfinalizowały transakcji. Niektórzy internauci przed podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie konkretnego przedmiotu porównują ceny na różnych stronach i potrzebują nieco więcej czasu do namysłu. Remarketing sprawia, że reklama wyświetla się użytkownikowi sieci na partnerskich witrynach Google, a ponieważ dotyczy produktu, którym się on interesował, jest niezwykle skuteczna. Klienci sklepów internetowych bardzo rzadko decydują się na zakup poszukiwanego przedmiotu już podczas pierwszej wizyty. Dzięki remarketingowi w prosty sposób możemy przypomnieć mu naszą ofertę, co zwiększa szanse, że wróci on na naszą stronę. Do jego największych zalet, oprócz skuteczności, należą również zwiększenie rozpoznawalności marki, ponieważ reklama może pojawić się na kilku różnych stronach jednocześnie; a także stosunkowo niski koszt za kliknięcie.

Zarówno kampanie AdWords, jak i remarketing to skuteczne narzędzia, dzięki którym możliwe jest poprawienie wyników sprzedaży. Szeroki zasięg, reklama skierowana do określonej grupy osób zainteresowanych konkretnym produktem oraz korzystny system opłat to ich największe zalety. Jeśli również chcesz z nich skorzystać, ale nie wiesz jak to zrobić, albo planujesz rozszerzenie swojej działalności na zagraniczne rynki i potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie skuteczną reklamę w Internecie, która poprawi wyniki sprzedaży i zapewni Ci sukces. Zapraszamy!