Kampania reklamowa na Facebooku

reklama na facebooku

Planujesz rozpoczęcie kampanii reklamowej na Facebooku? Gratulujemy! To wciąż bardzo dobry kanał promocji i świetne źródło wiedzy o Twoich klientach. Dzięki możliwości szczegółowego targetowania kampanii możemy w bardzo precyzyjny sposób dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, na jakiej nam w danej chwili zależy. Kampania w tym medium społecznościowym może więc nie tylko przynieść wymierne korzyści finansowe, ale również pozwoli lepiej poznać klientów i stanąć z nimi…twarzą w twarz.

Dlaczego reklama na Facebooku?

Facebook to nadal gigant social media, z którym trzeba się liczyć. Dzięki swojej reklamie, która niedługo wejdzie nawet na Messengera, pozwala na dotarcie do szerokiego grona fanów naszej marki. Nie ma jednak róży bez kolców – Facebook nadal majstruje w swoim algorytmie Edge Rank, coraz bardziej ograniczając nam dotarcie do klientów. Coraz więcej firm więc nie tyle chce, ale musi skorzystać z płatnej reklamy, jeśli nie chce zniknąć z tablic swoich klientów.

Jaką reklamę warto wybrać?

Facebook oferuje nam różne metody reklamy. Do wyboru mamy: Aktywność dotyczącą posta na stronie – dzięki temu rodzajowi reklamy wzmacniamy widoczność wpisu, przez co jest on dłużej wyświetlany na tablicy naszych fanów. Polubienia strony – ten sposób wykorzystujemy, kiedy zależy nam na pozyskiwaniu nowych fanów do naszej strony, bowiem targetowanie obejmuje osoby spoza naszych obecnych fanów. Kliknięcia powodujące przejście do… – to reklama nastawiona na przekierowanie zewnętrzne, np. na naszą stronę główną, cennik, stronę konkretnego produktu czy inny landing page. Konwersje w witrynie – kampania nastawiona na konwersje na stronie, np. na złożenie zapytania, zakup produktu, pobranie jakiegoś dokumentu itd. Instalacje aplikacji – ten rodzaj reklamy warto wykorzystać, jeśli nasza firma posiada aplikację mobilną i chcemy zwiększyć liczbę osób, które z niej korzystają. Aktywność w aplikacji – rozszerzona wersja poprzedniego wariantu – celem jednak nie jest zwiększenie aktywności w aplikacji, ale zachęta do aktywnego z niej korzystania. Reakcje na zaproszenia na wydarzenie – jeśli organizujesz jakiś event i chcesz go nagłośnić na swoim fan page, to z tego rodzaju reklamy powinieneś skorzystać. Skorzystanie z oferty – reklama promująca konkretne oferty (np. zniżkowe sklepu internetowego).

reklama na facebooku bonusy
Efektywność naszych działań zależy w głównej mierze od tego, jak precyzyjnie ustaliliśmy nasze persony. Każda firma powinna znać bardzo dobrze swoją grupę docelową – to podstawa, bez której nie można prowadzić trafnych działań marketingowych w żadnej formie, nie tylko w mediach społecznościowych. Każda reklama musi być poprzedzona gruntowną analizą naszych klientów i rynku. Tylko wtedy mamy szansę na skuteczność. Dobrze jest pamiętać, że działania podjęte w social media, zazwyczaj mają efekt długofalowy. To nie jest Adwords – nie spodziewajmy się błyskawicznych efektów czy spektakularnego wzrostu sprzedaży. Media społecznościowe służą przede wszystkim budowaniu relacji z fanami, tworzenia zaangażowania, umocnienia dobrego wizerunku – tak pojmowane działania przynoszą ogromne korzyści. Ważne, aby rozplanować dobrze budżet i reagować na zmieniające się trendy i potrzeby naszej społeczności. Sytuacja na rynku może zmienić się diametralnie w ciągu chwili – dobry marketingowiec błyskawicznie wyczuwa te zmiany i dostosowuje się do nich, zachowując elastyczność. Dzięki takiemu podejściu możemy być pewni, że nasze wysiłki zbliżą nas do osiągnięcia optymalnych rezultatów